PokerStarsis on võimalik mängida mitmeid pokkeriversioone ja laudades võivad kehtida erinevad kätetugevused. Hold’emi, Omaha, Seven Card Studi ja Five Card Draw laudades on kasutusel traditsiooniline „kõrge“ tugevusjärjestus. Omaha Hi/Lo, Razzi ja Stud Hi/Lo laudades on madalatele kätele kasutusel aga „ässast viieni“ (California) madalate käetugevuste süsteem. 2-7 Single Draw ja 2-7 Triple Draw mängudes kasutatakse madalate käte korral „kahest seitsmeni“ (Kansas City) lowballi süsteemi.
Meie mängutoas on avatud ka Badugi lauad, kus on kasutusel vaid selles mängus kehtiv kätetugevuste süsteem.
Mastirida: viis samast mastist numbriliselt järjestikku kaarti.
Võrdse mängutulemuse korral võidab see, kelle mastirea viimane kaart on tugevaim.
Kõige paremaks antud pokkerikäe variatsiooniks on kuninglik mastirida, mis koosneb ässast, kuningast, emandast, soldatist ja kümnest, kõik samast mastist. Kuninglik mastirida on käsi, mida ei ole võimalik lüüa.
Nelik: pokkerikäsi, mis koosneb neljast sama väärtusega kaardist ning ühest lisakaardist ehk kikkerist.
Võrdse mängutulemuse korral võidab see, kellel on tugevamatest kaartidest koosnev nelik. Lauale pandud ühiste avatud kaartidega mängude korral võidab mängija, kellel on tugevaim lisakaart ehk kikker.
Maja: kolm sama tugevusega kaarti ja erineva väärtusega paar.
Võrdse mängutulemuse korral võidab mängija, kellel on suurema väärtusega mastirida. Vajadusel võib viigiseisu lõpetamiseks kasutada tugevuselt teist, kolmandat, neljandat ja viiendat kaarti.
Mast: viis ühest mastist kaarti.
Võrdse mängutulemuse korral võidab mängija, kellel on suurema väärtusega mastirida. Vajadusel võib viigiseisu lõpetamiseks kasutada tugevuselt teist, kolmandat, neljandat ja viiendat kaarti. Kui kõik viis kaarti on sama väärtusega, läheb pank jagamisele. Masti ennast ei kasutata pokkeris kunagi viigiseisu lõpetamiseks.
Rida: viis järjestikust kaarti.
Võrdse mängutulemuse korral võidab mängija, kelle rea lõpetab tugevaim kaart.
Tähelepanu. Ässa võib kasutada nii rea alguses kui ka lõpus ning tegu on ainsa kaardiga, mis sel viisil toimib. Kõrgeim rida on A, K, Q, J, T (äss kõrge) ja madalaim 5, 4, 3, 2, A (viis kõrge).
Kolmik: kolm sama väärtusega kaarti ning kaks, mis pole kombinatsiooniga seotud.
Võrdse mängutulemuse korral võidab see, kellel on tugevamatest kaartidest koosnev kolmik. Lauale pandud ühiste avatud kaartidega mängude korral võidab mängija, kellel on tugevaim lisakaart. Vajadusel kasutatakse viigiseisu lõpetamiseks tugevuselt järgmist lisakaarti.
Kaks paari: kaks sama väärtusega kaarti ning kaks teist, kuid samuti võrdse väärtusega kaarti ning üks lisakaart.
Võrdse mängutulemuse korral võidab tugevaim paar. Kui mängijatel on võrdse tugevusega suurima väärtusega paarid, võidab tugevuselt järgmise paariga mängija. Kui mõlemal mängijal on kaks ühesugust paari, võidab tugevaim lisakaart.
Üks paar: kaks sama väärtusega kaarti ning kolm kombinatsiooniga sidumata kaarti.
Võrdse mängutulemuse korral võidab tugevaim paar. Kui mängijatel on ühesugused paarid, võidab tugevaim lisakaart. Vajadusel kasutatakse viigiseisu lõpetamiseks tugevusjärjestuselt teist ja kolmandat lisakaarti.
Kõrge kaart: kõik teised käed, mis ei lange ühtegi ülaltoodud kategooriasse.
Võrdse mängutulemuse korral võidab kõrgeim kaart ja vajadusel kasutatakse viigiseisu lõpetamiseks tugevusjärjestuselt teist, kolmandat, neljandat ja väikseimat kaarti.
Seda madalate käte tugevusjärjestust kasutatakse traditsioonilistes Hi/Lo mängudes nagu Omaha Hi/Lo ja Stud Hi/Lo ning ka Razzis („vaid madal“ Studi mäng).
Pea meeles, et mastid Ace to Five Low mängudes arvesse ei lähe. Mast või rida Ace to Five Low pokkerikätt ei „murra“. Ässad on madalate käte lugemisel alati madalad kaardid.
Viiest kaardist koosneva madala käe väärtus algab parimast kaardist ja läheb sealt alla.
Viis madal ehk Wheel: viis, neli, kolm, kaks ja äss
Võrdse mängutulemuse korral jagavad kõik viis-kõrge käed panga pooleks.
Kuus madal: kõik viis paariliseta kaarti, millest kõrgem on kuus.
Võrdse mängutulemuse korral võidab panga madal, tugevuselt teine kaart. Seega 6, 4, 3, 2, A edestab kombinatsiooni 6, 5, 4, 2, A. Vajadusel võib viigiseisu lõpetamiseks kasutada tugevuselt kolmandat, neljandat ja viiendat kaarti.
Seitse madal: kõik viis paariliseta kaarti, millest kõrgeim on seitse.
Võrdse mängutulemuse korral võidab panga madal, tugevuselt teine kaart. Vajadusel võib viigiseisu lõpetamiseks kasutada tugevuselt kolmandat, neljandat ja viiendat kaarti.
Kaheksa madal: kõik viis paariliseta kaarti, millest kõrgeim on kaheksa.
Võrdse mängutulemuse korral võidab panga madal, tugevuselt teine kaart. Vajadusel võib viigiseisu lõpetamiseks kasutada tugevuselt kolmandat, neljandat ja viiendat kaarti.
Kaheksa madal on kõige nõrgem käsi, mis kvalifitseerub veel Omaha Hi/Lo ja Stud Hi/Lo mängudes madala käena. Razzi mängudes selline nõue puudub ja panga võidab alati kõige madalam käsi ning seda isegi siis, kui selleks on üheksa madal, emand madal või koguni paar!
Deuce to Seven Lowballi kätetugevused on traditsiooniliste „kõrgete“ kätetugevuste vastand. Seega traditsioonilises mõttes halvim kõrge pokkerikäsi ehk erinevatest mastidest seitse-viis kõrge,on Deuce to Seven Lowballis parim võimalik kombinatsioon („ideaalne seitse“ või „wheel“ ehk „ratas“’).
Äss on Deuce to Seveni laudades alati kõrge kaart ning seega A,5,4,3,2 on äss-madal mitte rida. Mastid ja read loevad Deuce to Seveni laudades sinu vastu.
Seitse madal: ükskõik millised viis erinevatest mastidest, ühenduseta ja paariliseta kaarti, millest kõrgeim on seitse. Parim võimalik käsi on 7, 5, 4, 3, 2 ja see on tuntud ka kui „wheel“ (ratas) või „number one“ (number üks).
Võrdse mängutulemuse korral võidab panga madal, tugevuselt teine kaart. Seega edestab 7, 5, 4, 3, 2 kombinatsiooni 7, 6, 5, 3, 2 („seitse-viis madal“ on parem kui „seitse-kuus madal“). Vajadusel võib viigiseisu lõpetamiseks kasutada tugevuselt kolmandat, neljandat ja viiendat kaarti.
Kaheksa madal: ükskõik millised viis erinevatest mastidest paariliseta kaarti, millest kõrgeim on kaheksa.
Võrdse mängutulemuse korral võidab panga madal, tugevuselt teine kaart. Vajadusel võib viigiseisu lõpetamiseks kasutada tugevuselt kolmandat, neljandat ja viiendat kaarti.
Üheksa madal: ükskõik millised viis erinevatest mastidest, paarilise ja ühendajata kaarti, millest kõrgeim on üheksa.
Võrdse mängutulemuse korral võidab panga madal, tugevuselt teine kaart. Vajadusel võib viigiseisu lõpetamiseks kasutada tugevuselt kolmandat, neljandat ja viiendat kaarti.
Kümme madal: ükskõik millised viis erinevatest, ühendajata mastidest paariliseta kaarti, millest kõrgeim on üheksa.
Võrdse mängutulemuse korral võidab panga madal, tugevuselt teine kaart. Vajadusel võib viigiseisu lõpetamiseks kasutada tugevuselt kolmandat, neljandat ja viiendat kaarti.
Tähelepanu. Deuce to Seven lowballi mängudes puudub madala käe nõue ehk selleks sobivad kõik kombinatsioonid. Ülaltoodu on vaid näide kombinatsioonidest, mis võivad mängus ette tulla. Deuce to Seveni mängus võidab alati madalaim käsi ning isegi kui see on paar või midagi veel halvemat!
Badugi on pokkerimäng, kust ei kasutata traditsioonilisi pokkerikäte tugevusjärjestusi ning et käte lugemine selgeks saada, tuleb võtta pisut aega. Badugi pokkerikäte tugevusjärjestus on mingil määral seotud Ace to Five ehk ässast viieni reeglitega, sest ka siin on äss alati madal kaart. Kuid erinevalt Ace to Five'i reeglitest, läheb Badugi käsi arvesse vaid siis, kui kõik kaardid on erinevast mastist ja tugevusega.
Badugi käed koosnevad tavalise viie asemel neljast kaardist. Et viiest kaardist koosnevat rida on võimatu kokku saada, ei mõjuta neli järjestikust kaarti su kätt negatiivselt.
Pea meeles, et kui kõik su kaardid on samast mastist, loeb neist vaid üks. Sarnaselt loeb paari puhul vaid üks kaart.
Badugi: Badugi on pokkerikäsi, mis koosneb neljast eri masti kaardist, mis ei moodusta paari.
Võrdse mängutulemuse korral võidab panga madal, tugevuselt teine kaart. Vajadusel võib viigiseisu lõpetamiseks kasutada tugevuselt kolmandat ja neljandat kõrget kaarti.
Kolmest kaardist koosnevad käed: kõik käed, mis koosnevad kolmest paariliseta ja erinevast mastist käest. Neljandaks on aga paaris või samast mastist kaart. Mängus osalevad kolm madalaima väärtusega erinevast mastist kaarti, mis ei moodusta paari.
Et tegemist on paariga, ei lähe üks neljast kaardist arvesse ning seda lihtsalt ei vaadata. Nii moodustavad 4, 2, A kolmest kaardist koosneva käe.
Et selles käes on kaks ärtut, ei võeta ühte neist arvesse ja moodustub kaartidest 3, 2, A kolmest kaardist koosnev käsi.
Võrdse mängutulemuse korral võidab panga madal, tugevuselt teine kaart. Vajadusel võib viigiseisu lõpetamiseks kasutada tugevuselt kolmandat kaarti. Neljas (paaris või samast mastist) kaart käe moodustamisel arvesse ei lähe ning seda ei kasutata viigiseisu lõpetamiseks.
Kahest kaardist koosnev käsi: kõik käed, mis koosnevad kahest paariliseta ja erinevast mastist käest. Kaks kaarti moodustavad paari või on samast mastist. Mängus osalevad kaks paariliseta või erinevast mastist kaarti.
Et selles käes on kaks paari, ei lähe kumbki neist arvesse. Alles jääb kahest kaardist koosnev käsi ehk 5, A.
Et selles käes on kolm ärtut, ei vaadata neist kahte ning moodustub kahest kaardist koosnev käsi ehk 2, A.
Võrdse mängutulemuse korral võidab panga madal, tugevuselt teine kaart. Kolmas ja neljas (paaris või samast mastist) kaart käe moodustamisel arvesse ei lähe ning seda ei kasutata viigiseisu lõpetamiseks.
Ühest kaardist koosnev käsi: käsi, mis koosneb vaid ühest mängus osalevast kaardist. Arvesse läheb madalaim kaart.
Et selles käes on neli ässa, ei võeta neist kolme arvesse ning käsi koosneb vaid ühest kaardist ehk ässast.
Et selles kombinatsioonis on neli samast mastist kaarti, ei võeta neist kolme arvesse ning käsi koosneb vaid ühest kaardist, milleks on kolm.
Võrdse mängutulemuse korral läheb pank jagamisele kahe võrdse ühest kaardist koosneva käe vahel.
Kui kätetugevused on selged, võid hakata mõtlema, kuidas oma kätt kõige paremini mängida ja kui suure tõenäosusega sa teisi käsi võidad.
Üldiselt kehtivad järgmised reeglid:
Kaardipakkides on alati 52 kaarti ja 2 598 960 võimalikku käekombinatsiooni. Käe tõenäosuse välja selgitamiseks pead kaaluma mitmeid võimalusi.
Näiteks on kuningliku mastirea saamiseks neli võimalust, sest pakis on neli masti. Seega käiks selle käe tõenäosuse välja arvutamine järgmiselt: 4 ÷ 2 598 960 = 0.00000154.
Pokkeri parim käsi on paljudes pokkeriversioonides kuninglik mastirida – samast mastist äss, kuningas, emand, soldat ja 10. Seda kätt pole võimalik võita äss-kõrge mängudes.
Kuninglik mastirida on mastirida, kus on viis samast mastist järjestikust kaarti. Viigi korral, kus mitmel mängijal on mastirida, võidab mängija, kelle reas on kõrgeima väärtusega kaart.
Nagu ülaltoodud kätetugevuse selgituses näidatud, on traditsioonilised pokkerikäed järgmises järjekorras:
Traditsioonilisi pokkerikäte tugevusjärjestusi kasutatakse populaarsetes pokkeriformaatides nagu Texas Hold'em ja Omaha.
Pokkerimängu kõige olulisemaks oskuseks on teadmine, millal kaartidest loobuda, seda eriti käe alguses. Tasub mõelda, kui tugevad on su kaardid enne floppi – mida kõrgemad kaardid, seda tugevam käsi.
Kui sul on sama masti kaardid, siis on sul suurem tõenäosus mast saada. Kui sul on järjest kaardid, siis on sul suurem tõenäosus rea saada.
Pärast floppi võib mõelda loobumisest järgmistes olukordades: kui su flopi-eelne käsi ei ole enam nii tugev; kui mängijad panustavad/tõstavad suurelt ja tavaliselt nad seda ei tee; või kui sul on taskupaar, kuid laual on kaks või enam tugevamat ülekaarti.
Täpsemat informatsiooni pokkeristrateegia ja taktikate kohta leiad siit.
Kolm ässa on kõrgeim kolmik. Ent kolmik on nõrgem kui rida, mast, maja, nelik, mastirida ja kuninglik mastirida.